Europos pedagogų skaitmeninių kompetencijų sistema

Europos pedagogų skaitmeninių kompetencijų sistema „DigCompEdu“ – tai svarbus dokumentas pedagogams ir visiems, dirbantiems švietimo srityje.

„Kiekvieną dieną pedagogai susiduria su nuolat kintančiais poreikiais. Kad juos patenkintų, jie privalo įgyti įvairesnių ir šių dienų aktualijoms tinkančių kompetencijų. Skaitmeniniai prietaisai naudojami kiekviename žingsnyje, todėl pedagogai privalo mokiniams padėti tapti skaitmeniniu požiūriu raštingiems, dėl to reikia, kad patys pedagogai įgytų reikiamų skaitmeninių kompetencijų.“

„DigCompEdu“ sistemoje išskiriamos šešios sritys:

  1. profesinis aktyvumas
  2. skaitmeniniai ištekliai
  3. mokymas ir mokymasis
  4. vertinimas
  5. mokinių įgalinimas
  6. mokinių skaitmeninių kompetencijų gerinimas

Jose skaitmeninis pedagogų raštingumas yra suskirstytas iš viso į 22 kompetencijas:

Sistemoje taip pat pateikiamas pedagogų skaitmeninių kompetencijų pažangos modelis: A1 – naujokas, A2 – tyrinėtojas, B1 – diegėjas, B2 – ekspertas, C1 – lyderis  ir C2 – iniciatorius.

Leidinyje kiekviena sritis, kompetencijos bei pažangos lygiai pirmiausia pristatomi trumpai, o paskui aprašomi išsamiai, pateikiant pavyzdžius bei rekomendacijas.

Daugiau apie šios sistemos kūrėjus skaitykite čia, o parsisiųsti leidinį lietuvių kalba galite iš čia.