Internetiniai įrankiai ir programėlės mokinių pažangai matuoti

2016-09-09

Individuali mokinio pažanga visuomet buvo vienas svarbiausių dalykų ugdymo procese, tačiau šiais mokslo metais tam skiriamas ypatingas dėmesys, todėl dalinamės internetiniais įrankiais bei programėlėmis, kurie padės jums bei jūsų mokiniams fiksuoti ir sekti pažangą.

Pradžioje norime atkreipti dėmesį, kad vieno ir universalaus įrankio, deja, nėra. Mokytojui tenka rinktis iš daugelio galimybių pagal mokinių amžių, savo dalyko specifiką bei technines galimybes ar net susikurti savo unikalią sistemą. Be to, ne visada įmanoma pamatuoti pažangą tam tikrais įvertinimais ar skaičiais, kaip ir ne visus įgūdžius galima lengvai palyginti, vis dėlto, net ir elementarios pažangos matavimo priemonės duoda daug naudos ir mokytojui, ir mokiniui, tad bandykite ir pasirinkite tai, kas geriausia jums ir jūsų mokiniams.

Trumpalaikei (vienos pamokos ar kelių) pažangai stebėti tinka bet kuri testavimo programėlė ar internetinis įrankis: „Socrative”, „Quizizz”, „Kahoot“ ar kt. Galima organizuoti trumpą mokinių žinių patikrinimą pamokos ar pamokų ciklo pradžioje, o vėliau – pabaigoje ir palyginti rezultatus. Tam ypač tinka įrankis „Quizizz”, nes mokiniui atliekant tą patį testą antrą kartą, antrasis rezultatas bus pažymėtas žvaigždute, ir galėsite akivaizdžiai matyti, kiek pagerėjo mokinių žinios. Lygiai tą patį galite daryti ir su įrankiu „Nearpod“: sukurkite testą, nukopijuokite jį, skirkite vieną savo paruoštos pamokos pradžioje, kitą pabaigoje ir palyginkite rezultatus.

Ilgalaikei (trimestro, pusmečio ar metų) pažangai fiksuoti bei stebėti turbūt geriausiai tinka naujasis leidyklos „Šviesa“ el. dienynas, tačiau ne visos mokyklos jau gali juo naudotis, be to, įrankis dar nėra pakankamai išbandytas. Mes esame išbandę nemažai įvairių įrankių, tad rekomenduojame tuos, kurie labiausiai pasiteisino. 

Sistema „SeeSaw“ (svetainė ir programėlės) tiks net ir patiems mažiausiems. Čia mokinio pažanga fiksuojama kaupiant jo darbelius, nuotraukas, vaizdo įrašus, piešinius bei rašytinius pastebėjimus. Juos kelti į sistemą bei iš karto dalintis su tėveliais gali ir mokytojas, ir patys mokiniai. Pagrindinis šios sistemos privalumas – naudojimosi paprastumas, tad ja naudotis gali net ir pradinukai ar ikimokyklinukai. Daugiau apie šią sistemą skaitykite čia.

Sistema „Edmodo“ (svetainė ir programėlės) skirta šiek tiek vyresniems, nes joje jau daugiau vertinimo įrankių, galima paruošti įvairius testus, kurie automatiškai įvertinami, skirti užduotis su įvertinimais bei ženkliukus už įvairius pasiekimus. Ženkliukus galima susikurti savo (pavyzdžiui, už papildomą skaitymą ir pan.). Daugiau apie šią sistemą skaitykite čia.

Vyriausiems rekomenduotume sistemą „GoConqr“ , kurioje galite kurti savo mokomąją medžiagą pamokoms ar kursams (minčių žemėlapius, testus, mokymosi korteles, užrašus bei pan.), jais dalintis su mokiniais ir sekti jų mokymosi pažangą. Mokiniai gali kurti savo studijų planus ir sekti, kaip jiems sekasi juos įgyvendinti. Sistemos pristatymą žiūrėkite čia.

Užsienio kalbų mokymuisi dar norėtume rekomenduoti sistemą „Quizlet“. Jos pagrindas – mokymosi kortelės, kurias kuria mokytojas arba patys mokiniai. Mokiniui mokantis ir atliekant įvairias užduotis, fiksuojama jo pažanga. Jei mokytojas turi specialią paskyrą (kuri kainuoja apie 34 eurus metams), gali stebėti visą procesą bei kiekvieno mokinio atliekamas užduotis ir pažangą. Naudingiausias dalykas mokytojui – automatiškai paruošiama analizė, kur mokiniai daro daugiausia klaidų, kas jiems geriausiai sekasi ir pan.

Žinome mokyklų, kurios sėkmingai naudojasi ir sitema „Class Dojo“ pažangos fiksavimui, nors ji labiau skirta kaupiamajam vertinimui, mokinių skatinimui bei tinkamo elgesio pamokoje įpročių formavimui, ir bendruomenės kūrimui. Susikūrę papildomus kriterijus, mokytojai skiria mokiniams taškus už pasiektą tam tikrą žinių lygį, atliktus papildomus darbus ir pan. – tokiu būdu ši sistema padeda kartu fiksuoti ir pažangą.

Sėkmės pasirenkant tai, kas jums geriausiai tinka.