„Mystery Skype“ paslaptis atskleista!

Turbūt niekam nereikia aiškinti, kas yra „Skype“. Ši kompiuterinė programa, skirta garso ar vaizdo skambučiams, jau beveik tapo bendriniu žodžiu ir įprasta mūsų bendravimo priemone, tačiau ar žinote, kas yra „Mystery Skype“? Jau pats pavadinimas sako, kad jame slypi kažkokia paslaptis, o visokios paslaptys mus ypač domina! Tad trumpai apie tai, kaip mes gilinomės į paslaptingą „Mystery Skype“ pasaulį.

Apie smagias paslaptingus veiklas išgirdome iš mokytojų, kurie socialiniuose tinkluose ėmė dalintis įspūdžiais, kaip šauniai jiems pavyko #mysteryskype! Kaip gali būti, kad mes nieko apie tai nežinome?! Ieškome informacijos internete ir patenkame į kompanijos „Microsoft“ puslapį švietimui „Mystery Skype“. Kol kas lyg ir nieko paslaptingo. Skaitome informaciją, bet smagiausiai atrodo veiklos vaizdo įrašas:

Išsiaiškiname veiklos esmę: dvi mokyklos iš skirtingų pasaulio kampelių bendrauja vaizdo konferencijos „Skype“ metu. Kame slypi paslaptis ir visas smagumas? Ogi tame, kad mokiniai NEŽINO su kuo jie bendraus, o pagrindinė užduotis jiems yra atspėti, iš kokios šalies ir miesto yra kita mokykla! Galima užduoti tik taip ar ne tipo klausimus ir jokiu būdu negalima per anksti išsiduoti, iš kur esate patys.

Mes jau užsidegę didžiuliu noru ir skubame imtis veiklos:

  1. Užsiregistruojame ir prisijungiame puslapyje „Mystery Skype“. Rekomenduojame pirmiausia susipažinti su kurso „Become a Mystery Skype Master“ medžiaga, kad geriau suvoktumėte veiklos eigą.
  2. Užpildome savo profilyje skyrelį „My availability“ pažymėdami, kada galime jungtis prie vaizdo konferencijos.
  3. Laukiame kvietimų arba patys ieškome partnerių. Mes pradžioje nusprendėme, kad geriau palaukti labiau patyrusių mokytojų, bet nutiko taip, kad mus rado mokytojas, kuris šią veiklą irgi bandė pirmą kartą:-) Jei norite sužinoti, ar mokytojas patyręs, galite apsilankyti jo profilyje ir pažiūrėti, kiek mylių jis jau nukeliavo su savo klase.
  4. Tos pačios dienos vakare sulaukę pirmo kvietimo, deriname su mokytoju vaizdo konferencijos detales, laikus, pasiruošimą ir kt.
  5. Ruošiamės su mokiniais klasėje, pasiskirstydami vaidmenimis: pasisveikintojai (2 mokiniai, kurie pristatys savo klasę, bet jokiu būdu nepasakys, iš kur esate), atsakinėtojai į klausimus (2 mokiniai, kurie atsakinės į partnerių klausimus, sakydami tik taip arba ne; jie turėtų ne tik gerai suprasti užsienio kalbą, bet ir geografiją), klausinėtojai (2 mokiniai, kurie užduos mąstytojų komandos perduotus klausimus partneriams; jie turi gerai kalbėti užsienio kalba), mąstytojų komanda (kurie dirbs su žemėlapiais, priims sprendimus bei galvos, kokius klausimus užduoti), mąstytojų komandos vadovas (kuris perduos klausimus klausinėtojams), fotografai (kurie fotografuos ir/arba filmuos veiklą). Jei mokinių yra daugiau, pasinaudokite išteklių skyrelyje esančiu vaidmenų aprašymu, ten rasite dar daugiau idėjų.
  6. Sutartą dieną vaizdo konferenciją su mokytoju pradedame šiek tiek anksčiau, kad patikrintume garsą bei vaizdą, ir laukiame mokinių.
  7. Be abejo, pats smagumas – stebėti mokinius! Nors pirmą kartą sekėsi sunkokai, buvo tikrai smagu ir naudinga! Supratome, kad reikia dar tobulinti žemėlapių skaitymo įgūdžius ir klausimų kūrimo strategiją. Kitą kartą, tikimės, seksis geriau ir jau dabar nekantraudami laukiame kitos konferencijos!

Rekomenduojame pabandyti ir jums!