Žaismingas žinių tikrinimas su „Quizizz“

Dauguma jūsų jau turbūt esate išbandę žaismingą viktorinų organizavimo įrankį „Kahoot“, tačiau jis turi vieną trūkumą – viktorinai organizuoti būtinai reikia projektoriaus, o visi viktorinoje dalyvaujantys mokiniai turi būti toje pačioje patalpoje. Internetinio įrankio „Quizizz“ kūrėjai atsižvelgė į tai ir sukūrė puikią alternatyvą: naudodamiesi šiuo įrankiu, mokiniai ir klausimą, ir atsakymus mato savo planšetės ekrane, tad projektorius nebereikalingas, o viktorinoje gali dalyvauti mokiniai iš skirtingų mokyklų ar net šalių (puikiai tiks tarptautinei projektinei veiklai). Be abejo, kad galėtumėte naudotis „Quizizz“, kaip ir „Kahoot“, reikalingas internetas. „Quizizz“ kūrėjai ir čia atsižvelgė į mokyklinės veiklos ypatumus: jie teigia, kad įrankis sukurtas taip, kad net trumpam sutrikus internetui, žaidimas nenutrūksta. Naudodamiesi įrankiu „Quizizz“, ir mokytojas, ir mokiniai jungiasi tuo pačiu adresu http://quizizz.com; mokytojas prisijungia „Login“ ir pasirenka sukurtą žaidimą, o mokiniai spaudžia „Join a game“. Mokytojui suteikiamas pin kodas, kurį įvedę savo planšetėse mokiniai prisijungia prie viktorinos. Be to, viktoriną „Quizizz“ galima skirti ir namų darbams.

Viktorina mokinio planšetės ekrane:

Viktorina mokytojo kompiuterio ekrane:

Dar vieną skirtumą galima laikyti ir privalumu, ir trūkumu. Žaidžiant su „Kahoot“, kitą klausimą perjungia mokytojas, tad po kiekvieno klausimo galima trumpam stabtelėti, kartu aptarti atsakymus ir pasimokyti naujų dalykų. Žaidžiant su „Quizizz“, sekantis klausimas jungiasi automatiškai, mokiniui atsakius į ankstesnį klausimą. Vis dėlto, anksčiau testą baigusiems mokiniams, nuobodžiauti neteks, nes jie turės sekti lyderių lentelę ir lauks galutinių rezultatų bei galės peržiūrėti savo rezultatus. Prieš pradedant viktoriną, galima pasirinkti įvairius nustatymus (jie visi būna įjungti, tad nepageidaujamus galima išjungti):

  • „Jumble Questions“ – maišyta klausimų eilės tvarka,
  • „Jumble Answers“ – maišyta atsakymų eilės tvarka,
  • „Show Answers“ – rodyti teisingą atsakymą po kiekvieno klausimo,
  • „Show Quizz Review“ – rodyti visus viktorinos klausimus ir atsakymus pabaigoje,
  • „Show Leaderboard“ – po kiekvieno atsakymo mokinių planšečių ekranuose rodyti, kas pirmauja,
  • „Question Timer“ – rodyti laikmatį ir duoti papildomus taškus už greitesnį atsakymą,
  • „Show Memes“ – rodyti juokingus paveiksliukus po atsakymų (deja, mums jie pasirodė visai nepatrauklūs:-)
  • „Play Music“ – groti muziką planšetėse viktorinos metu (muzika parinkta taip, kad net visoms planšetėms grojant vienu metu, gaunasi įdomus garsų derinys).

Po viktorinos mokytojas gali peržiūrėti mokinių atsakymus ar net parsisiųsti juos skaičiuoklės „Excel“ failu. Kuriant viktoriną svetainėje „Quizizz“ galima įterpti klausimus iš kitų, anksčiau sukurtų, testų. Tai labai naudinga, jei atskirus testus kūrė mokiniai, o jūs vėliau norite sujungti juos į vieną. Be to, „Quizizz“ vartotojo sąsaja patrauklesnė, iš karto galima matyti, kaip klausimas atrodys mokinių planšetėse, bet… kol kas testą galima kurti tik kompiuteriu, ne planšete. Taigi, jei jums patinka triukšmingos mokinių emocijos ar norite kartu su mokiniais aptarti kiekvieną klausimą, rinkitės „Kahoot“, o jei norite tylesnio ir subtilesnio žaidimo (mokinių emocijų vistiek pakaks), rekomenduojame išbandyti „Quizizz“. Beje, mūsų nuomone, „Kahoot“ puikiai tiks pamokos pradžioje supažindinti su nauja medžiaga, o „Quizizz“ – pabaigoje, patikrinti, kaip mokiniai išmoko ją.