2014-09-13
Diegiant mobiliąsias technologijas mokyklose, labai svarbu turėti viziją, kodėl tai daroma ir kaip technologijos pakeis ugdymo procesą į gerąją pusę. Keliami uždaviniai gali būti patys įvairiausi – nuo paprasčiausio laiko ar lėšų taupymo iki aukščiausių ugdymo pasiekimų – bet jie yra tiesiog būtini. Kitaip technologijos neduos tiek naudos, kiek galėtų, pats darbo procesas bus chaotiškas, o pamatuoti sėkmės nebus kaip.
Šioje lentelėje pateikiame keletą paprastų pavyzdžių, ko ir kaip siekti diegiant mobiliąsias technologijas ugdymo įstaigoje.
Kas |
Kaip | Rekomenduojamos programėlės, priemonės ir kt. |
Lengvesnės mokinių kuprinės | Mokiniai naudojasi el. vadovėliais, turima mokymo medžiaga skaitmenizuojama, mokytojai ir patys mokiniai kuria savo el. mokymosi medžiagą. | iBooks, Pages (ePub failų kūrimui), iBooks Author, Book Writer, Little Story Creator, Explain Everything, Doceri ir kt. |
Taupomos kopijavimo/spausdinimo lėšos | Mokiniams užduotys skiriamos el. formatu: paprasčiausiai skenuotos ar fotografuotos, jie žymi ant jų pastabas, atsakymus, dalinasi su mokytoju ir pan. | Camera, Photos, TinyScan, GoodNotes, Dropbox, iCloud, AirDrop, Notability, Showbie, Evernote, Explain Everything, ir kt. |
Didesnė mokinių motyvacija mokytis | Veikla pamokoje ir namų darbų užduotys įvairesnės, mokiniai patys renkasi jiems priimtinus mokymo būdus, dirbama su internetiniais šaltiniais, veikla siejama su mokinių gyvenimo būdu/įpročiais už mokyklos ribų. | Studios, Safari, iTunes U, Ted, Evernote, Wolfram Alpha, Khan Academy, Digg, myHomework Student Planner, Coursera ir kt. |
Kūrybiškesnis mokymosi procesas | Organizuojama daugiau kūrybinių užduočių, mokiniai kuria pristatymus, minčių žemėlapius, filmukus, įvairius įrašus ir kt. | iMovie, Keynote, TinyTap, PuppetPals, Tynker, Aurasma, MagicalPad HD, Idea Sketch, MindMeister, Popplet ir kt. |
Labiau į mokymo procesą įtraukti mokiniai | Pamokos organizuojamos naudojantis priemonėmis, kurios reikalauja aktyvaus visų mokinių įsitraukimo, taikant virtualias apklausas ir pan., mokinių atlikti darbai siunčiami į bendrą erdvę, jie dažniau vertinami. | Nearpod, Edmodo, eClicker Presenter and Audience, Socrative, Splashtop Classroom, Class Dojo, Quizlet, ir kt. |
Efektyvesnis darbas su skirtingų gebėjimų mokiniais | Mokiniai dirba skirtingu tempu, jiems skiriamos skirtingos užduotys, jų darbas vertinamas automatiškai. | Įvairios tam tikrai temai bei dalykui skirtos programėlės su į(si)vertinimo funkcija, pvz., Johnny G, Istorijos egzaminas ir pan. Edmodo, iTunes U, Dropbox, AirDrop, Evernote, Showbie, Quizlet, ir kt. |
Mokiniai jaučia didesnį jų darbų/veiklos pripažinimą | Mokinių darbai publikuojami virtualiose erdvėse, jie vertinami ne tik mokytojų, bet ir draugų, tėvelių bei visos mokyklos bendruomenės. | iPhoto, iCloud, AirPlay, Apple TV, Edmodo, Facebook ir kt. |
Glaudesnis bendradarbiavimas tarp visų grandžių | Dirbama naudojantis sistemomis, kuriose mokytojai, mokiniai ir jų tėveliai gali bendrauti, sekti pažangą, kurti bendrus projektus ir kt. | El. dienynų įrankiai, Edmodo, Class Dojo, Talkboard, Skype ir kt. |