Mokomės su papildyta realybe (atnaujinta)

2017-11-25

Apie papildytą realybę (ang., Augmented Reality) ir mūsų pirmuosius įspūdžius pirmą kartą rašėme daugiau nei prieš metus. Per palyginti trumpą laiką imta plačiai taikyti papildytos realybės galimybes švietime. Sukurta daug išteklių bei programėlių, kurios padeda ne tik giliau pažvelgti į įvairius reiškinius ar gauti daugiau informacijos, bet ir lavinti vaizduotę bei kūrybinius gebėjimus.

Būtina atkreipti dėmesį, kad papildytą realybę sudaro du elementai. Vienas jų – realus objektas, tai gali būti knygos puslapis, paveikslėlis ar pan., vadinamas žymekliu (ang., „marker“ arba „trigger“). O kitas – virtualios realybės objektas, atsirandantis pažvelgus į realų objektą per išmaniojo įrenginio kamerą. 

Pristatome keletą įdomiausių programėlių:

  • Skaitant lietuvišką knygelę „Mylimukai. Lietuvos zoologijos sodo gyventojai“ su papildytos realybės programėle gyvūnėliai atgyja 3D formatu!
  • Pažinkite Lietuvą kartu su stumbryte Pluke ir jos draugu žvirbliu Feliksu! „Stumbrytė Lietuvoje“ – dar viena lietuviška papildytos realybės knygelė su programėle. Pačią knygelę mes radome čia, bet, be abejo, būtų smagiau, jei galima būtų įsigyti ją atspausdintą.
  • Vaikų pamėgtas smalsusis Mėgintuvėlis irgi kviečia pasinerti į papildytą realybę. Renatos ir Lauryno Česūnų knyga „Mėgintuvėlis kosmose“ ir mobilioji programėlė suteiks galimybę eksperimentuoti ir patirti kosminius nuotykius 3D erdvėje.
  • Su programėle „Gugi lopšinės“ spausdintos knygelės „Lietuvos etnografinių regionų lopšinės“ puslapiuose atgis animuoti kaukų personažai ir regionų tarmėmis dainuos autentiškas penkių Lietuvos regionų lopšines.
  • „Atgaivinkite“ savo sukurtus robotus su programėle „iRobotAR“ (žymeklį atsispausdinkite iš čia arba ieškokite pačioje programėlėje.
  • Įsigiję specialias kortas ir programėlę „Animal 4D+“, galėsite klasėje susikurti virtualų safarį. Daugiau apie šią programėlę skaitykite čia.
  • AR Flashcards-Animal Alphabet – atgiję nuotaikingi gyvūnėliai padės mažiesiems pažinti anglų k. abėcėlę. Visas abėcėlės raides atsispausdinti galite čia.
  • AR Flashcards Space Free – tai 3D žvilgsnis į Saulės sistemos planetas. Korteles rasite čia.
  • Spalvinkite ir leiskitės į nuotykius su savo nuspalvintais veikėjais programėlėse Quiver, Paint My CatDisney Colour and Play,  Crayola Color Alive ir kt. (specialius spalvinimo lapus rasite programėlių bibliotekose).
  • Programėlėje Barcy papildyta realybė padės mažiesiems geriau pažinti vandens pasaulį, o nuspalvinę programėlės Chromville veikėjus, padėsite jiems spręsti jų gyvenamosios aplinkos problemas.
  • Arloon Geometry (3,49 €) – vaizdus geometrinių figūrų pristatymas ir pažinimas; Arloon Solar System (3,49 €) – saulės sistemos pažinimui. Daugiau šios kompanijos edukacinių programėlių, veikiančių papildytos realybės principu rasite čia.
  • Aurasma – tai nemokama programėlė, su kuria galite ne tik peržiūrėti kitų sukurtus papildytos realybės objektus, bet ir susikurti savo. Daugiau apie šią programėlę skaitykite čia.
  • Layar – viena populiariausių papildytos realybės objektų skaitymo programėlė, plačiai naudojama ne tik reklamoje, bet ir edukaciniais tikslais.
  • Net ir  Google Translate funkcija tiesiogiai versti įvairius užrašus veikia papildytos realybės principu: ant matomo sluoksnio, nukreipus į jį mobiliojo įrenginio kamerą, uždedamas kitas sluoksnis, kuriame rodomas jau išverstas tekstas.