2020-12-29
Baigiasi ypatingi metai. Nelengvi, bet tikrai įdomūs ir privertę mus visus mokyti kitaip. Darbo krūvis, tikiu, visiems išaugo beveik trigubai ir, deja, neliko laiko dalijimuisi ptirtimi, tad nors dabar, metų pabaigoje, noriu trumpai pristatyti man asmeniškai pačius naudingiausius – senus ir naujus – įrankius, kuriuos dažniausiai naudojau mokydama savo mokinius nuotoliniu būdu šiais metais.
- Zoom. Tai yra universaliausias vaizdo pamokų transliavimo įrankis. Nors ir kilo saugumo spragų pradžioje, tačiau labai greitai jos buvo pašalintos, o atsiradusios papildomos priemonės (apklausų organizavimo, refleksijos, saugumo užtikrinimo ir pan.) sukūrė puikias sąlygas vaizdo pamokų organizavimui. Didžiulis šios programos privalumas – galimybė vaizdo pamokos metu dalytis ekrano vaizdu iš kitų įrenginių, pvz., planšetės „iPad“. Kompiuteryje spustelėjus „Share Screen“, reikia pasirinkti „iPhone/iPad via AirPlay“, tuomet planšetėje atsidaryti valdymo skydelį ir spustelėjus „Screen Mirroring“ pasirinkti „Zoom“ (svarbu, kad planšetė būtų prijungta prie to pačio bevielio interneto tinklo, kaip ir „Zoom“ kompiuteris).
- Screenshot. Skirta vaizdo pamokų kūrimui įrašant ekrano vaizdą ir garsą. Visuose kompiuteriuose „Mac“ tai yra iš anksto įdiegta programa (ją rasite „Launchpad“ skyrelyje „Other“) arba spec. klavišų kombinacija iškviečiama funkcija. Įrašinėdami matysite ir visus pelės judesius bei galėsite pasirinkti, ar įrašyti su balsu, ar be (tai padaryti galite skyrelyje „Options“). Vėliau vaizdo medžiagą paprasčiausiai apkirpti galima su programa „Preview“, o jei reikia daugiau redagavimo ar sujungti kelis įrašus į vieną, puikiai tiks programa „iMovie“. Planšetėse „iPad“ekrano įrašymo funkcija irgi yra iš anksto integruota, o kad būtų patogiau, ją galima prisidėti ir į valdymo skydelį (Settings – Control Centre – More Controls – Screen Recording).
- Keynote. Universaliausia pateikčių ir kitos vaizdo medžiagos kūrimo programa su galimybe pridėti linijos brėžimo animacijos efektą, kai atkartojamas visas piešimo ar rašymo ranka procesas. Ši programa puikiai tinka ir koliažų bei trumpų animacijos klipų gif formatu kūrimui.
- EdPuzzle. Paprasčiausias įrankis vaizdo įrašų iš „YouTube“ ir kitų kanalų papildymui klausimais ar kitomis užduotimis. Puikiai integruojamas su VMA „Moodle“ ir „Google Classroom“ (mokiniams nebereikia jokių atskirų ar papildomų prisijungimų), o pažymių knygelę galima patogiai eksportuoti.
- H5P. Įvairioms interaktyvioms užduotims kurti. Geriausiai suderinamas su VMA „Moodle“, bet galima įterpti sukurtą turinį ir į kitas aplinkas. Panašus įrankis, bet paprastesnis yra „LearningApps.org“, su juo mokiniai ypač mėgsta kurti kryžiažodžius.
- Quizizz. Labai smagus viktorinų ir žinių tikrinimo įrankis su galimybe įterpti įvairaus tipo klausimus (ne tik pasirinkimo, bet ir įrašomo žodžio bei pan.) ir varžytis tarpusavyje.
- Socrative. Tai labai paprastas įrankis mokinių žinių tikrinimui. Didžiausias jo privalumas yra tas, kad realiu laiku galima matyti visų mokinių pateikiamus atsakymus. Jei tai nėra testavimas, aš kartais paslepiu mokinių vardus arba atsakymus (yra tokios galimybės), ir demonstruoju „Socrative“ rezultatų vaizdą per vaizdo pamoką, kad mokiniai galėtų matyti bendras klaidas, jas aptarti bei ištaisyti.
- Padlet. Virtualioms mokinių darbų parodoms su galimybe juos visiems komentuoti ir (arba) vertinti.
- Roulette. Tai yra mokama iOS programėlė, bet yra daug nemokamų programėlių ir internetinių įrankių (pvz., Wheel Decide). Jis padės išrinkti mokinį, kuriam reikės atsakinėti, temą, užduotį ar pan. Jame galima užrašyti net trumpas frazes, užduotis, žodžius vertimui ar sakiniui sukurti ir pan.
- Apple Pencil. Tai nėra programa, tai yra tiesiog pieštukas, su kuriuo labai patogu taisyti mokinių darbus planšetės ekrane! Kaip būtų nuostabu, jei kiekvienas mokytojas galėtų turėti planšetę „iPad“ ir „Apple“ pieštuką!
O koks jūsų naudingiausių įrankių dešimtukas?