Planšetiniai kompiuteriai ir Bloomo taksonomija

2013-02-19

Jau antra savaitė kartu su 150 kitų mokytojų iš įvairių Europos šalių dalyvaujame internetiniuose programos „eTwinning“ mokymuose „Planšetiniai kompiuteriai „iPad“ ir Bloomo taksonomijos taikymas“. Domina ne tik pedagoginiai planšetinių kompiuterių taikymo ugdymo procese principai, bet ir kitų Europos mokytojų patirtis.

Benjamino Bloomo sukurta ugdymo uždavinių taksonomija (klasifikacija), sukurta 1950-aisias, tapo pagrindu planuojant ir organizuojant ugdymo procesą ir yra plačiai taikoma iki šių dienų. Pagal šią klasifikaciją, žemiausias mokymo tikslas yra žinios, toliau seka suvokimas, taikymas, analizė, sintezė ir – aukščiausias – vertinimas. 1990-aisiais B. Bloomo mokinys Lorin Anderson šiek tiek pataisė pirminę taksonomiją pakeisdamas tikslų pavadinimus ir tvarką: įsiminimas, supratimas, taikymas, analizė, vertinimas ir kūryba. Pagal ją, aukščiausias tikslas – kūryba. Laikantis tradicinės koncepsijos, ugdymo procesas pradedamas nuo žemiausių tikslų ir einama link aukštesnių, tačiau mokymų dalyviai diskutuoja, kad besikeičiančios mokymo tradicijos ir aplinkybės verčia mokytojus „apversti“ šią sistemą aukštyn kojomis bei siekti visų kitų tikslų per kūrybą ir projektinę veiklą.

Kokios mokymo priemonės ar technologijos gali padėti mokytojui organizuoti ugdymo procesą taip, kad didžiausias dėmesys būtų skiriamas kūrybai? Diskusijoje „Planšetės „iPad“ ar nešiojami kompiuteriai?“, dauguma mokytojų teigia, kad abu turi savų privalumų ir trūkumų, bet jeigu galėtų rinktis, beveik vienbalsiai visi pasirinktų planšetinius kompiuterius „iPad“, nes tai  – viena iš geriausių priemonių šiuolaikinėms pamokoms. Jie suteikia galimybę lavinti aukštesnio lygio gebėjimus mokiniams aktyviai dalyvaujant pamokoje, kuriant, bendradarbiaujant, dalinantis rezultatais ir vertinant savo bei vieni kitų darbus.

Amanda iš Maltos teigia: „Šiandien dauguma mokinių naudojasi išmaniosiomis technologijomis. Nėra ko tikėtis, kad jie sėdės ir pusę valandos žiūrės į „PowerPoint“ pristatymą ar interaktyvią lentą. Reikia suteikti galimybę jiems patiems siekti rezultato ir daryti išvadas“.

Mokytojai ne tik diskutuoja apie pedagoginius planšetinių kompiuterių taikymo principus, bet ir dalinasi savo patirtimi bei atrastomis programėlėmis, kurios geriausiai padeda siekti visų mokymosi tikslų ir ypač lavinti aukštesnio lygio gebėjimus: