2020-10-06
Beveik prieš porą metų mano mokyklos (Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos – daugiafunkcio centro) direktorė Janina Baniene pasakė: „Pasvajok, kokią klasę norėtum turėti!“. Šiandien ši svajonė – jau realybė! Dėkoju savo direktorei ir visiems darbuotojams, padėjusiems sukurti nuostabią mokymosi aplinką, bei dalinuosi svarbiausiais sprendimais su jumis.
Finansavimas
Šios klasės ir kitų mokyklos edukacinių erdvių kūrimo projektas finansuotas pagal ES struktūrinių fondų priemonę „Mokyklų tinklo efektyvumo didinimas“, projekto vykdytojas – Šiaulių rajono savivaldybės administracija, o visą didžiulį planavimo ir erdvių projektavimo darbą atliko mokyklos direktorė Janina Banienė kartu su svajoti mokančiais mokytojais. Mokyklos techninis personalas prisidėjo tvarkant erdves. Man teko malonumas rinktis įrangą bei baldus ir praturtinti klasę vaizdinėmis priemonėmis.
Erdvės
Klasė padalinta į dvi erdves: pagrindinę edukacinių veiklų ir garso, video bei animacijos laboratoriją. Jos atskirtos pertvara, kurią galima atidaryti, jei reikia didesnės erdvės bendroms veikloms, ar uždaryti, jei dirbama atskirose grupėse. Renkantis baldus įkvėpimo sėmėmės iš draugų – ypač Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos bei Karalienės Mortos mokyklos – ir įmonės „Lantel“ katalogo edukacinėms erdvėms. Erdvės praturtintos vaizdinėmis priemonėmis: pačių mokinių sukurtomis taisyklėmis, kuriomis mielai dalijamės ir su jumis, įkvepiančiais plakatais anglų kalba, QR kodais su nuorodomis į įvairius vaizdo įrašus bei mokymosi medžiagą, laikrodžiu „Pasidaryk pats“ ir kt.
Techninė ir programinė įranga
Edukacinėms ir kūrybinėms veikloms organizuoti skirta ši įranga:
- – Planšetės „iPad“ su geriausiais dėkliukais ir krovimo stotele „LapCabby“.
- – Planšečių priežiūra ir programėlių diegimas atliekamas naudojantis nuotolinio planšečių „iPad“ valdymo sistema „Mosyle Manager“.
- – Vaizdo transliacijoms klasėje skirti du ekranai, sujungti su įrenginiu „Apple TV“. Šis sprendimas leidžia bevieliu būdu transliuoti vaizdą visai klasei iš bet kurios planšetės ar klasės kompiuterio, o mokiniams, sėdintiems puslankiu ir dirbantiems grupėse patogu pasirinkti ekraną, kuris jam geriau matosi.
- – Pagrindinis klasės kompiuteris „iMac“ skirtas didesnės apimties mokinių kūrybinių darbų redagavimui bei leidybai, planšečių valdymui bevieliu būdu, mokinių veiklos planšetėse stebėjimui su programėle „Classroom“ ir pan.
- – Individualiai veiklai skirtos patogios ausinės su mikrofonais.
- – Žaliojo ekrano sistema su laikikliais ir apšvietimo priedais, kuri dabar puikiai veikia ir su nemokama programėle „iMovie“, nors anksčiau naudojomės „Green Screen by Do Ink“.
- – Smulkiosios animacijos foto studija.
- – ir kt.
Kol kas dalinamės aplinkos ir veiklų akimirkomis, o netrukus pasidalinsime ir kūrybinės veiklos darbais bei įspūdžiais! Sekite mus!