2019-04-18
Vaizdai – tai universali kalba. Net patiems mažiausiems jie yra puiki raiškos priemonė, o įgyvendinant tarptautinius projektus, pavyzdžiui programos „eTwinning“, – ir pagrindinė bendravimo priemonė.
Šių metų balandžio 18 d. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su Švietimo mainų paramos fondu bei programos „eTwinning“ nacionaline paramos tarnyba Vilniuje organizavo konferenciją „Profesionalaus mokytojo formulė“. Konferencija buvo skirta ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo darbuotojams ir specialistams, o jos tikslas buvo aptarti šių įstaigų bendradarbiavimo bei tarptautinių projektų galimybes. Renginio pradžioje dalyvius pasveikino Švietimo mainų paramos fondo direktorė Daiva Šutinytė palinkėdamos sėkmingo bendradarbiavimo ir patirties bei idėjų mainų. Teorinėje konferencijos dalyje lektoriai skaitė pranešimus apie socialines bei emocines kompetencijas ir kvalifikacijos tobulinimą užsienyje bei dalinosi patirtimi apie pokyčius, auginančius mokytojo profesionalumą ir ugdymo kokybę. Po to sekė praktinių užsiėmimų sesijos.
Vienas iš praktinių užsiėmimų buvo „IT įrankių taikymas ugdymo procese. Virtualios foto dėlionės ir kelionės“. Užsiėmimo metu pakvietėme konferencijos dalyvius leistis į virtualias keliones kuriant virtualius projektus ir interaktyvią mokomąją medžiagą patiems mažiausiems. Dalinamės konferencijos akimirkomis ir patarimais:
Naudojantis nuotraukomis ar skenuotais mokinių piešiniais ir įvairiais paveikslėliais (nemokamų galite rasti čia), galima kurti puikią interaktyvią mokomąją medžiagą. Tam skirta labai daug priemonių. Viena paprasčiausių – learningapps.org, šiek tiek sudėtingesnė – H5P, o kur dar visa eilė specialių programėlių.
Foto dėlionėms kurti turbūt paprasčiausia programėlė – My own puzzle kids app (nemokamai galima susikurti 5 dėliones, bet po to galima jas keisti) arba svetainė Jigsaw Planet. Dėlionės ne tik lavina loginį mąstymą, bet ir moko koncentracijos bei atkaklumo. Dar smagiau, kai dėlionės kuriamos iš vaikų nufotografuotų vaizdų, o vaikai jas dėlioja dirbdami grupėse. Taip įtvirtinami įgūdžiai, o dirbdami kartu vaikai mokosi kartu spręsti problemas.
„Prakalbinti“ nuotraukas galite su nemokama programėle PhotoSpeak. Sukūrę smagius personažus, galite įterpti juos į animacinius filmukus ar vaizdo medžiagą ir taip skatinti mažųjų susidomėjimą. Be to, vykdant tarptautinius projektus, tai yra puiki mokinių privatumą sauganti priemonė.
Interaktyvius paveikslėlius su į juos įterptais elementais galima kurti su Thinglink, Genial.ly, minėtais Learningapps.org, H5P ir kt. Pavyzdžiui pateikiame su priemone H5P kurtą užduotį: surasti penkis didžiausius Lietuvos miestus: palieskite ant miesto vietos žemėlapyje ir žiūrėkite, ar pataikėte.
Virtualių foto kelionių technologiją turbūt geriausiai Lietuvoje įvaldę Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos mokiniai su teatro mokytoju Karoliu. Jie kuria stebuklus ne tik savo animacijos studijoje, bet ir gatvėje su 360° technologijomis. Apsilankykite jų virtualios realybės muziejuje:
Kurdami virtualų muziejų jie naudojosi specialia kamera Ricoh Theta ir internetiniu įrankiu Thinglink. Tačiau tam puikiai tinka ir kiti įrankiai, pvz., virtualus turas su H5P.
Na, o pabaigai, rekomenduotume ne tik išbandyti virtualias keliones su Google Expeditions, bet ir sukurti savo!
Linkime sėkmės!